3 Nisan 2019

Dergâh Dergisi’nin 350. Sayısı Çıktı

ile izdiham

Dergâh’ın Nisan sayısında okuyucuları bir sürpriz bekliyor. Dergi, Mart 1990’daki ilk sayısının birinci sayfasında yer alan Şair İsmet Özel’in ‘Özgürlük İçin Şiir’ yazısını yeniden aynı sayfada yayınlayarak şaire geçmiş olsun dileğinde bulunuyor. Bilindiği gibi İsmet Özel geçtiğimiz ay kalp krizi geçirmiş ve yoğun bakıma alınmıştı.

Dergâh’ın Nisan ayının şairleri şu isimlerden oluşuyor: Atakan Yavuz, Taner Sarıtaş, Aleyna Taran, Ayşe Adem, Kübra Nur Duran, Kadir Korkut ve İsmail Karakurt.

‘Derkenar’ sütunlarında Cihan Aktaş ve Abdullah Harmancı’nın birer yazısı yer alıyor.

Mukadder Gemici, Yunus Meşe ve Dilara Ayşe Akdeniz Nisan sayısının hikâyecileri.

Mustafa Özel’in bu ayki yazı başlığı manidar: ‘Ev değil reklam alıyoruz.’

Fatma Barbarosoğlu, Bruno Catalano’nun ‘Gurbette yitip gitmek’ isimli çalışmasına notlar düşüyor.

Mustafa Sarı, Mustafa Özel’in Dergâh’ta yayınlanan metinlerinden ilhamla bir deneme kaleme aldı: ‘Bankaya Düşmek.’

Serdar Arslan, ‘Bir sinema kuramımız var mı?’ sorusuna odaklanıyor.

Nisan ayının ‘Orta Sayfa’ konuğu İsmail E. Erünsal. Halil Solak’ın gerçekleştirdiği söyleşide Erünsal hem çalışmaları hakkında bilgiler veriyor hem de yeni kuşak bilim adamlarına bazı uyarılarda bulunuyor.

Makbule Nur Ayan, Fransa’nın edebiyat gündemini aktarıyor.

Zafer Baysal, ‘Feyyum Portreleri’ne ayna tutuyor.

Abdullah Uçman, şair İlhan Berk’le bir hatırasından yola çıkıyor ve şairi, ‘Uzun Bir Adam’ kitabı üzerinden anlatıyor.

Merve Yalçın’nın, Paul McVeigh’den yaptığı çeviri hep tartışılan bir soruya cevap arıyor: ‘Öykü mü yoksa roman mı?’

Mehmet Yılmaz, ‘şairin epistemolojik kaynakları ve şiirin bilgi değeri’ üzerinde duruyor.

Mustafa Kök, Dolunay dergisini merkeze alarak, Bahaeddin Karakoç’la tanışıklıklarını ve Maraş’taki arkadaş çevrelerinin hikâyesini paylaşıyor.

Hikâyeci Gülhan Tuba Çelik, Abdullah Harmancı’nın son kitabı ‘Behçet Bey Neden Gülümsedi?’yi tanıtıyor.

Ahmet Duran Arslan, Özdemir İnce’nin ‘Gündönümü Gündönümü’ kitabındaki muhtelif söylem biçimlerini tahlil ediyor.

Arka kapakta Mustafa Kutlu’nun ‘Göç’ başlıklı denemesi var.

İZDİHAM