Abdullah Kasay’ın Perdenin Ötesine Bakmak Kitabı Çıktı

Çizgi Yayınları’nın 1000. kitabı olarak yayımlanan “Perdenin Ötesine Bakmak”, “Yazarın Sineması” alt başlığıyla Abdullah Kasay editörlüğünde çıktı.

Çizgi Yayınları’nın 1000. kitabı olarak yayımlanan “Perdenin Ötesine Bakmak”, “Yazarın Sineması” alt başlığıyla Abdullah Kasay editörlüğünde çıktı. Esere yetmiş farklı yazar ve şair katkı sağladı. Mahalle Mektebi Dergisi’nin yazı işleri müdürlüğünü yürüten Abdullah Kasay’ın Konya’da, dergi merkezinde sürdürdüğü çeşitli film okumalarının da bir ürünü olan kitap, yedinci sanata “yazar” perspektifinden bir bakış sunuyor.

Kitaptan alıntılar:

Ayşegül Genç, eserdeki yazısında şöyle söylüyor: “İnsana düştüğünü unutturmayacak, düştüğü yerde ken­disini karşılatacak, sağaltacak ve uğurlatacak eserlerin peşine düşmek zorundayız. Geçmişten gelen ve kodlarımızda olan iyilik reflekslerini yitirsek bile düşüşlerimizin toplamından bir refleks elde edebilir miyiz, yenilgilerimiz bir zafer büyüte­bilir mi belki de asıl meselemiz budur artık.”

Bülent Özdaman yazısında Andrey Tarkovski’nin sözleri: “Sanat, Yaratıcı’nın aynadaki cilvesidir. Biz sanatçılar bu jesti tek­rarlamaktan, taklit etmekten başka bir şey yapmıyoruz. Bu yüzden, Yaratandan bağımsız bir sanata asla inanmıyorum. Tanrısız bir sanata inanmıyorum. Sanatın anlamı yakarmadır. Bu benim yakarışım. Eğer bu dua, bu yakarış, benim filmlerim insanları Tanrıya yöneltebilirse ne mutlu bana. Yaşamım esas anlamını bulacak. Hizmet etmek. Ama bunu asla başkalarına empoze etmeye kalkışmayacağım. Hizmet etmek, fethetmek demek değildir.”

Güven Adıgüzel ise şöyle sesleniyor, Serçelerin Şarkısı filmini anlatırken: “Allah’ın ikramı ve nimetleri bitmez-tükenmez. Şüphesiz O her şeyin en iyisi, en güzeli ve en doğrusunu bilir, şerler ve hayırlar bir bütünün içindedir, elbette insan bunu bilmez ya da unutur. Hayat mümkün sınavların toplamıdır. İnandığın kapılar bir bir yüzüne kapanabilir mesela; ama Allah’ın kapıları sonsuzdur ve dağıtılmış/dağıtılacak bütün rızıklar ebediyyen teminat altındadır.”

Her biri özenle seçilen filmlerin, okuyanlar için bir yol haritasına dönüşeceğini vurgulayan Abdullah Kasay önsözde şöyle belirtiyor: “Bu kitapta yetmiş farklı yazar, kaleme aldığı yetmiş film yazısıyla yer aldı. Kitap hazırlanırken yazarlardan özellikle istenen, dile getirecekleri filmleri daha ziyade kendi hayatlarındaki karşılıklarına ve ilgi alanlarına göre yazmalarıydı. Böylece her bir yazı, salt bir film yazısı olmanın ötesine uzandı. Bir ize büründü. Her bir ayrı dünyanın, hayatımıza ekleyeceği yeni bir yol oldu. Ayrıca sinema sanatının, tekniğinin, felsefi arka planının, edebiyatla ilişkisinin de dile getirildiği hem kendi sinemamızdan hem de dünya sinemasından örneklerle “kendiliğinden” oluşan bir film listesi de ortaya çıkmış oldu.”

Perdenin Ötesine Bakmak sinema meraklıları için bir başucu kitabı olma niteliği taşıyor. Bu türden çalışmaların sürmesi ve çoğalmasını ümit ediyoruz.

Kitapta kimler ve hangi filmler var?

Kitaba katkı sunan isimler ve yazı başlıkları şu şekilde: Abdullah Harmancı, Amélie Bir Adanma Hikâyesidir  Abdullah Kasay, Ama Arkadaşlar İyidir, Bazen Sizi Anlamasalar da – Abdülkadir Üstündağ, İsyandan Şüpheye, Şüpheden Hakikate: 12 Kızgın Adam  Abdülkadir Yaylacık, Haklı Bir Tavır: Porco Rosso Olmak  Ahmet Aksoy, Otobüs ve Sarı Mercedes: İki Trajik Yol Hikâyesi – Ahmet Melih Karauğuz, İnsanlık Tarihini Bir Daha Okumak: Cast Away  Ahmet Sarı, İnsanın Olma ve Yolda Olma Hali Olarak Yol Filmleri  Ahmet Topbaş, Yıldızlararası  Ali Güney, Çokluğun Hegemonyası ve İnsan: Muhsin Bey Üzerine – Ayşe Karaman, Mandalinalar  Ayşe Şener, Bilmeden Olmak Gibisi Var: Séraphine – Ayşegül Genç, Arttırılmış Gerçeklik, Azaltılmış İnsanlık  Betül Ok, Barselona’da Yalnız ya da Kara Kelebekler: Biutiful  Bülent Ayyıldız, Yeryüzündeki Araf: Bruges  Bülent Özdaman, Kalandar Soğuğu ve Mustafa Kara – Cihan Aktaş, Güzel Çocuklar Birdenbire Düşmüyor O Karanlığa – Emine Terzi, Truman Show  Erhan Genç, Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak – Ervanur Kara, Bir Gitme Biçimi Olarak; Geçmiş (Le Passé)  Fadim Özer Kasay, Tala va Mes: Bakırı Altına Çeviren İksir  Fatma Barbarosoğlu, Bizi Terk Etmeyen Son Bir His Kaldı mı?  Fatma Özkaya, En İyi Teklif  Feyza Şule Güngör, Ulis’in Bakışı: Kayıp İlk Bakışın Peşinde  Furkan Çalışkan, Kitano’nun İpleri  Gülsüm Çıngı, Mommo: En Büyük Korkum  Güven Adıgüzel, Serçelerin Şarkısı ya da Fıtratın Ahengi  H. Elif Mutlu, İnciler Hep Derinlerde: Koro ve Bay Mathieu  Hasan Bozdaş, Çölde Üç Durak – Hasibe Çerko, En Passion’da Katmerli Düğüm  Hatice Bildirici, Bir Zamanlar Anadolu’da -Hatice Kübra Karadeniz, Sonsuzluk ve Bir Gün  Hatice Kübra Soydoğan, Arkadaşımın Evi Nerede – Hayriye Ünal, Sunaktan Dönmeyen İsmail – Hüseyin Akın, Ahlat Ağacı’nı Perdeden Okumak  İbrahim Aslaner, Zamana Atılan Bir Çentik / Kendine Vurulan Bir Kazma: Ahlat Ağacı  İbrahim Eyibilir, 1984’te Zorba ve Dil – İhsan Kabil, Buğday: İnsanlığın Geleceği Üzerine Bir Çığlık  İrem Ahıskalı, “Dar Donya Ye To Saat Chand Ast?” (Senin Dünyanda Saat Kaç?)  İsmail Doğu, Göç Üçlemesi: Gelin, Düğün, Diyet  İsmail Irmacık, Sinemada Yapı Bozum: Mother – Kâmil Yeşil, Selvi Boylum Al Yazmalım veya O Son Bakış  Leyla İpekçi, Tarkovski’nin Kurban Filmine Müslümanca Bir Bakış  M. Fatih Kutlubay, Nemaye Nazdik: Yalandan Bir Yakın Plan – Mahmut Coşkun, Baharı Olmayan Kış Uykusu  Mehmet Aycı, Masamızda Her Zaman Çiçekler  Merve Parlat, Baraka (Yaşamın Soluğu)  Merve Yaylacık, Sevmeye Hazırlanmak: Le Hérisson  Muammer Ulutürk, Suna No Onna: Kumların Kadını  Murat Küçükhemek, Entropi ve Ruhsal Gelişim: Buğday  Mustafa Enes Anlamaz, Her Şeyi Bilmek : Hiçbir Şeyi Bilmemek  Mustafa Uçurum, Merhametin Perdedeki Yüzü; Reis Bey – Muzaffer Bilsin, The First Grader – Birinci Sınıf  Münire Daniş, Ağ (The Net): Kurtarılmış Karaktere Övgü – Necip Tosun, Edebiyat ve Hikâye: 1900 Efsanesi  Nur Şevval Seven, Cennetin Rengi – Orhan Gazi Gökçe, Yeni Dünya İnsanının Hikâyesi: Casablanca  Ömer Çelik, Ölü Ozanlar Derneği Yahut Biraz Keating Karizması Alabilir miyim?  Remzi Köpüklü, Ya Sosyalist Düzen Kurulursa: Devrimden Sonra  Sadık Yalsızuçanlar, Benim Adım Sam  Selvigül Kandoğmuş Şahin, İlkbahar Yaz Sonbahar Kış  Sema Karabıyık, Yarım Kalan Hikâye; Devrim Arabaları  Silvan Alpoğuz, Aida Begic’in Kar Filmi, Küreselleşme ve Kardeşim Sarajevo  Songül Koç, Mucize ve İki Dil Bir Bavul  Süleyman Ceran, Zincirleme İletişim Kazası: Babil  Şeyma Subaşı, Hakikatin Bambaşka Görünümleri: Hidalou’ya Yolculuk  Tuba Deniz, Öldürmeyeceksin!  Ümit Köksal, Takva  Yıldız Ramazanoğlu, Sevmek Zamanı  Zeynep Kahraman Füzün, Her Aşk, Aşk Değildir  Zeynep Sayman, Imagine – Hayallerin Ötesinde.

İZDİHAM

izdiham dergi 42. sayı çıktı. Buradan ulaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın