Halit Ayarcı, Şiir Kritikleri 24

AŞK

Bir sokak başında, ikindi vakti,
Uzayan gölgemi dinlemekteyim.
-Hangi ruh buraya gözyaşı ekti?

Ufuklara kaçmış sanki her şeyim.
Yıldızlar, gözlerim; gökyüzü, ayna.
-Beni akşamlara sürükleyen kim?

Anımsıyor musun, sormuştum sana,
İçmek nasıl bir his, ay ışığını?
-Nerde saçlarınla söyleşen suna?

Gözlerine benzer, ince bir tını,
Sonsuz kızıllıkta düğümleniyor.
-Hani unutmuştu gökler adını?

Aşk beni bir defa daha yeniyor.

Mustafa Kerkercigil


Sn. Mustafa Kerkencigil,

Aşk, şiirde kadim bir temadır. Bu tema kadim olduğu kadar ele alma biçimi ile de zaman zaman şairi zor durumda bırakır. Son dizedeki gönüllü yenilgiyi bunun dışında tutmak kaydıyla şiirinizi, aşkı taşımayı zor da olsa başarmış sayabiliriz. Ama şiirin bunu bir ileri safhaya taşımak konusunda fazla bir iddiası olduğunu söylemek zor.

Her bölümde tekrar eden soru dizeleri şiirdeki anlamın önünü sonsuza açabilmiş. Bu yapının şiirin güçlü yanı olduğunu söyleyebiliriz. Serbest yazılan şiirlerin fazlalığı arasında, bu yaygınlığın dışında kalan şiirinizde Dağlarca,

Necip Fazıl ve Ziya Osman Saba etkileri izlenebiliyor.

Kafiye ve hece veznine riayet edecek bir yapıda kurduğunuz şiirinizde kelime tercihlerinizde fazla seçici olmasanız da kelimeleri kullanma biçiminiz ve dizelerinizin iç ahengi şiiri belli bir seviyede tutuyor.

Halit Ayarcı
İZDİHAM

  İzdiham Dergisi 36. Sayı   Ağustos-Eylül 2018   İzdiham 36. Sayısını söyleyemediklerini sessizliğe emanet edenlere ithaf ediyor.  Siz de okurken bu dünyanın gürültüsünden uzaklaşacaksınız.  Bu sayının sürprizi Sadri Alışık’ın hiç bilinmeyen ve yarıda kalmış filmi olan Ayyaş’ın hikayesi ve hiçbir yerde yayınlanmayan fotoğrafları.  İzdiham, büyük keyif alacağınız bir sayı ile karşınızda.   Dergiye buradan ulaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın