3 Mart 2017

Şiar Dergisi’nin 9. Sayısında Cahit Sıtkı Tarancı

ile izdiham

Şiar; 9. sayısının kapağında, Cahit Sıtkı Tarancı’nın “Memleket İsterim” şiirinden bir bölüme yer vererek içinden geçtiğimiz süreçte “tek millet” teması ile huzur için birlik ve beraberliğin önemine vurgu yapmış.

Şiar imzasıyla yazılan “ŞİARIMIZ” başlıklı giriş yazısında edebiyatın sosyolojik olaylar neticesinde ihtiyaca göre hangi misyonunu yürütmesi ve konuşlanması gerektiği ifade edilerek millî duyarlılık vurgusu yapılmış.

“Boncuk Değil Sır Sözü” başlıklı yazısında Hüseyin Karaca, edebiyat sahasına yerinde eleştiriler getirerek, sorunları çözümleriyle beraber ele almış.

İdris Mahfî Erenler, “Divan Şiiri Bizim Neyimiz Olur” başlığıyla kaleme aldığı yazıda divan şiiri hakkında bilinmeyenlere dikkatleri çekerek divan şiirinin esasında yükse zümre şiiri değil halkın şiiri olduğunu örneklerle açıklıyor.

Birbirinden kıymetli edebiyatçıları “Hasbihal” köşesinde okuyucuyla buluşturan Serap Kadıoğlu, edebiyatımızın usta isimlerinden Yavuz Bülent Bakiler ile geçmişten günümüze önemli bilgiler edinerek bir solukta okuyacağınız samimi bir söyleşi gerçekleştirmiş.

Derginin yeni açılan köşesi “Beyaz Kalem”de Behice Kolçak’ın illüstrasyonu okuyucuları oldukça düşündürecek çizgiler taşıyor.

Recep Garip, “Doğu’nun Doğusu ‘Büyük Doğu’” başlığıyla kaleme aldığı yazısında, Necip Fazıl Kısakürek ve Büyük Doğu fikrini gençlerimize tanıtmaya gayret ediyor.

Her sayıda bir Müslüman öncüyü okuyucusuna anlatmaya çalışan Muhammed Ebrar Alar, bir direniş ve diriliş eri olan Ömer Muhtar’ı ve mücadelesini anlatmış.

Mutasavvıf Şairler köşesinde ise Serap Kadıoğlu, “Sürgünde Bir Ömür: Niyazi-i Mısri” yazısında Hazret’in şiirlerinden kesitlerle sürgün dolu hayatını okuyucuya aktarmış.

Şiar, önceki sayılarda olduğu gibi bu sayısında da şiir severleri şiire kandırmaya devam ediyor. İşte Şiar 9’un diğer şairleri: Hasan Akçay, Emine Özyanık Güler, Oğuzhan Bükçüoğlu, Hakan İlhan Kurt, Ahmet Bahadır Sarıkaya, Mahmut Düzen, Nuri Batuhan Pınarcıoğlu, Burak Kara, Vahdettin Oktay Beyazlı, Amine Havle, Didar Ekici ve Tunahan Sarı.

Taner Afşar ve Yasemin Yaşar, bu sayının diğer deneme yazarları olarak karşımıza çıkıyor.

Bu sayıda Mehmet Akif Demirelli, Enes Can ve Berat Tekindağ’ın da birer öyküleri bulunuyor.

Unutulmaya yüz tutmuş kelimelerimizi hatırlatmayı şiar edinen “Dağarcık” köşesinde ise bu sayıda, seriye “D” harfiyle devam edilmiş.

Okuyucunun beğenerek okuduğu “Su Akar Yolunu Bulur”da Su Kadıoğlu, Çin Halk Cumhuriyeti’ne bağlı özel yönetim bölgesi olan Hong Kong’u okuyucusuna akıcı ve keyifli üslubuyla tanıtıyor.

 Oğuzhan Ceylan’ın “Sinema” köşesinin bu sayıdaki konusu ise özellikle orta yaşın ilgisini çekecek türden: Arabesk Film.

“Kitap En Değerli Cevherdir” sloganıyla raflardaki mümtaz eserleri okuyucu için seçip tanıtan Esma Portlakkaya ve Fatma Atmaca, bu sayıda Mustafa Kutlu’nun “Hesap Günü” ve Sadettin Ökten’in “İçimde AVM Var” isimli kitaplarını incelemişler.

Şiar 9’un arka kapağında ise genç şairlerden Hatip Çiçek’in “Fütursuz Dünya” isimli şiirine yer verilerek okuyucuya bir sonraki sayıya kadar veda ediliyor.

 

 

 

 

İZDİHAM