Sinan Özdemir, Kes Yapıştır

Hadi tırnak makası ile başlayalım temizliğe.

o tırnakları kes
yapıştır o üçüncü sayfayı
bi
haftalık dergiye,
bizim kazıdığımız anlaşılmasın
aykırı sözleri yıkık duvarlardan.
şimdi kaçaklılık süresi diye bi şey çıktı hem
parayla aldığın zaman
müebbet sende kalıyor,
bir haftaya bile kalmadan dışardasın.

o sayfayı da aç
şurdan bi pizza söyleyelim.
abi biz tıkladıkça garsonlar aç mı kalıyor?
abi biz tıkladıkça garsonlar aç mı kalıyor?
abi garsonlar, siktir et lan…

bak ne dicem
demin kimin sorduğu anlaşılmadı ya
bunun gibi sustuğumuz da karışmalı
hani at iziyle it izinin karışması gibi,
kötü adamlar olduğumuzdan da değil
adaletin temeli yer değiştirebildiğinden böyle söylüyorum.

kimse ayranım ekşi demez abi
bu da sütün bozulmadığını deneyler
tek farkla ki
önceden tülbentten geçirilen yoğurt
şimdilerde türbana takılıyor.
e bu abi hiç ekşi olmamaya mı delildir?
e bu abi hiç ekşi olmamaya mı delildir?
yoo, şiir gerçekle hakikat arasında bir karın ağrısıdır.

İyi de biz buraya nasıl geldik, anlamadım
geldik çünkü pizzalar da gelecek
kuru kuruya siyaset olmaz
dar boğazdan geçmez.
kola gitmez miydi pizzayla?
evet, kola gitti Ey Oğul!

peki lokantaların suçu ne?
bak Aptullah kardeşim
Allahın gökdelenini diker gibi işaret ettim ben seni.
süngü aşkına yemin ederim ki buradan biz çıkıcaz.
peki lokantaların…
onlar bir zamanlar restauranttı
ve camlarında gazeteler yoktu
Allah için yoktu.
gün gelen bir şeydir ya
onlar bunu bilemedi.
kipte zaman kayması olmazsa eğer
hayata mührümüzü vuruyoruz kardeşim
ve garsonların bir kısmını evinde çalıştırabilirsin.

ah pizzalar da geldi.
hadi kes o tırnakları da başlayalım.
artık temiz olmamız lazım.

 

Sinan Özdemir
İZDİHAM

 

izdiham-26-sayi

İzdiham 26. Sayı

İzdiham dergisi 26. Sayısında hiçbir yerde bulamayacağınız çok özel çalışmalar yer alıyor. Edebiyatla gençleri ve hayatı birbirine dost yapan İzdiham’ın bu sayısında Gökhan Özcan, Ercan Kesal, Ali Ayçil, Atakan Yavuz, Baki Ayhan T., Murat Kapkıner, Güray Süngü, Zeliha Yurdaer, Onur Bayrak, Dilek Kartal, Yağız Gönüler, Yunus Meşe, Mazlum Mengüç, İbrahim Varelci Süleyman Unutmaz, Ferhat Toka, Selman Urluca, Berkan Ürgen, Yasin Kara, Özer Turan, Çağatay Hakan Gürkan, Seda Bilici, Feyza Özcan, Beyazıt Bestami, Halil Kurbetoğlu, Oğuzhan Bükçüoğlu, Mustafa Toprak, Öner Buçukcu, Fahrettin Dede, Dinçer Ateş, Turgay Bakırtaş ve Bülent Parlak gibi nitelikli eserler veren edebiyatçılar ile genç ve umut vaad eden isimler yer alıyor. İzdiham Maarif Takvimi, Lügatlere Güncelleme, Bulgarlar Ne Okuyor? Adlı çalışmanın yanı sıra bir de taziye ilanı yer alıyor. Dengenizi Kaybettiniz, başınız sağolsun. İzdiham’ı bir solukta okunacak bir sayıyla karşınızda. İzdiham dergisinin 26. sayısına buradan ulaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: