Saadet Derya Yazgıç, Küskün Müzikal

 

Oyun iç sıkıcı bir kasabada geçer. Her yerden uzak, yabancı bir yerdir burası. Her günü birbirinin aynısı olan bu yerde yaşayan insanlar yapayalnız ve küskündür. Oyunun başında Zakkum Hanım kasabayı o kadar güzel anlatır ki seyirci hemen kendinden bir şeyler bulmaya başlar. Bu buluş, bütün oyun boyunca devam edecektir.

Zakkum Hanım, kasabada tek başına yaşar. İnsanlara minnet etmez. Aslında diğer insanlarla pek muhatap olmaz demek daha doğru olur sanırım. Yalnızlık kalbini köreltmiştir. İnsanları nasıl seveceğini unutmuştur yahut zaten hiç bilmiyordur. Kasabalılar da Zakkum Hanım’dan korkar. Korkarlar korkmasına da her türlü dertlerine onda derman ararlar. Çeşitli şuruplar ve iksirler hazırlar Zakkum Hanım. Kasabanın küskünleri, muhteviyatını pek bilmedikleri bu karışımları içip dertlerine derman ararlar. Özellikle bir öksürük şurubu vardır ki tüm kasabalı tarafından çok sevilir. Öyle ki Zakkum Hanım’ın evinin önünde saatlerce beklerler bu şuruptan alabilmek için. Bir gün yine böyle bir bekleyiş sırasında kasabaya görüntüsüyle herkesi korkutan, kamburu olan bir adam gelir ve kasabalının sıkıcı hayatında merak edeceği bir konu açılmış olur. Fakat bu gelen yabancının Zakkum Hanım’ın kuzeni olduğu öğrenilince işler daha da değişik bir hal alacaktır. Kasabalılar bu yeni duruma alışamadan bu seferde Zakkum Hanım’ın eski kocası Kesik de hapisten çıkıp kasabaya geri döner. Zakkum Hanım ve Kesik’in eskiden kalma bir hesaplaşmaları vardır.

Küskün Müzikal, Engin Alkan’ın Carson McCullers’ın Küskün Kahvenin Türküsü (The Balad of Sad Café) öyküsünden uyarladığı bir oyun. Engin Alkan’ın yönettiği ve sahne tasarımını da yaptığı oyunda; Pınar Yıldırım, Mert Şişmanlar, Edip Tepeli, Zeynep Çelik, Hande Ağaoğlu Kaplan, İbrahim Ersoylu, Caner Erdem ve Hasan Karakurt rol alıyor.

Emek Sahnesi bir müzikal için küçük diye düşünürken karşınıza üç katlı bir dekor çıkıyor. Öyle ki dekor açılıp kapanarak değişik mekanlara dönüşüyor. Kasabalının çene çaldığı sokak oluyor, en üstü Zakkum Hanım’ın evi oluyor.  O küçük sahne kat kat büyüyüp devleşiyor.

Oyundaki şarkılar da Engin Alkan’a ait. Keman, kanun, perküsyon, klarnet, bas ve klavye de zaman zaman oyuna dahil oluyor. Orkestradakiler ellerindeki enstrümanlarla adeta oyunculara laf yetiştiriyor.

Oyunda, Kesik karakterinin ilk perdede sadece görüntü olarak varlığı gerçekten çok hoşuma gitti. İlk perdede Kesik’in adı geçince tüm kasabalıların korktuğunu, Zakkum’un Hanım’ın ise öfkelendiğini görüyoruz. İkinci perdede ise Kesik gelince tüm bunların nedenlerini seyirci daha iyi anlıyor ve aslında bir bakıma Zakkum Hanım’a da hak vermiş oluyor.

Oyunda özellikle Pınar Yıldırım (Zakkum), Edip Tepeli (Kuzen) ve Mert Süleyman’ın (Kesik) oyunculuklarını çok beğendim.

Oyunun yönetmeni Engin Alkan, müzikal deyince akla gelen ilk isimlerden biri. Yönetmenliği, oyunculuğu, metin yazarlığı ve müzisyenliği ile tam bir tiyatro adamı. Ben sizin yerinizde olsam Küskün Müzikal’den sonra Şehir Tiyatroları’nda oynanan ve Engin Alkan’ın yönettiği Şekerpare oyununu da mutlaka izlerim.

Emek Sahnesi gelince gerçekten çok samimi bir yer. İçeriye girdiğiniz anda bunu hemen anlıyorsunuz. Çalışanlar sizi çok sıcak karşılıyorlar ve sanki eve gelmişsiniz gibi huzurlu oluyorsunuz. Oyunun bitiminde hem oyunun güzelliğinden hem de oraya emek veren insanların güzelliğinden dolayı mutlu mesut evinize dönüyorsunuz. Bence Emek Sahnesi’ndeki diğer oyunlara da mutlaka gidilmeli.

Emeği geçen herkesi kutlar, bol alkışlı oyunlar dilerim.

Emek Sahnesi ve Küskün Müzikal hakkında bilgi almak için:

http://emeksahnesi.com/

Özgün Hikâye: Carson McCULLERS

Yazan: Engin ALKAN

Yöneten: Engin ALKAN

Müzik: Engin ALKAN

Sahne Tasarımı: Engin ALKAN

Kostüm Tasarımı: Çağla YILDIRIM – Merve ARTUN

Koreografi: Senem OLUZ

Işık Tasarımı: Cem YILMAZER

Yönetmen Yardımcısı: Seyhan ARMAN

Reji Asistanları: Figen ADIGÜZEL – Erkan TOSUN – Beste VURAL

Sahne Uygulama: Zeki İlyas KIZILIŞIK

Işık Uygulama: Basil ABDULNUR

Kostüm Uygulama: Gaye KIZILIŞIK

Aksesuar: Gülşah UÇAR – Gamze BAYRAKTAROĞLU

OYNAYANLAR

Zakkum: Pınar YILDIRIM

Kuzen: Edip TEPELİ

Kesik: Mert SÜLEYMAN

Battal Sefa: Zeynep ÇELİK KÜREŞ

Zifir: Hande AĞAOĞLU KAPLAN

Kıymık: İbrahim ERSOYLU

Kurşet: Hasan KARAKURT

Mıhbey: Caner ERDEM

ORKESTRA

Şef & Keman: Hivda Zizan ALP

Kanun: Toygun CAN

Perküsyon: Öner COŞKUNDERE

Klarnet: Merve SARIBAŞ

Klavye: Uğur BÜYÜKÇINAR

Bas: Zeki Berk ULU

Saadet Derya Yazgıç

İZDİHAM

 

İzdiham 28 Çıktı. İzdiham 28. Sayısında da yine herkesten farklı, her şeyden özgün, her şeyden daha şiir. 28. Sayı ile İzdiham yepyeni bir yolculuğa daha başladı.  Mustafa Kutlu, Gökhan Özcan, Bülent Parlak, Ali Ayçil, Bekir Şamil Potur, Atakan Yavuz, Berkan Ürgen, Yasin Kara, Çağatay Hakan Gürkan, Dilek Kartal, Onur Bayrak, Eda Tezcan, Seda Nur Bilici, Zeliha Yurdaer, Hakkı Özdemir, Feyza Özcan, İbrahim Varelci, Mustafa Toprak, Muhammed Palewi, Özer Turan, Alper Çeker, Yunus Meşe, Emine Şimşek, Ferhat Toka, Bilge Çiğe, Mücahit Gündoğdu, Sema Evin, Meltem Gülname Kaynar,  Hatice Çay ve Yağız Gönüler hepimiz ölecek yaştayız demeye devam ediyor. İzdiham 28. Sayıya buradan ulaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: