On İki Şiir belirlendi

TYB İstanbul “Şiir Günleri” kapsamında www.onikisiir.com sitesinde Cumhuriyet döneminin en sevilen 12 şiiri oylama ile belirlendi.

Türkiye Yazarlar Birliği (TYB) İstanbul Şubesi ve İBB Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı tarafından bu yıl ilki gerçekleştirilen “ŞİİR GÜNLERİ”, “Ne Varsa Hep Şiir” sloganıyla gerçekleştirildi. Etkinlik kapsamında Cumhuriyet döneminin en sevilen 12 şiiri oylama ile belirlendi. 16 bin oy kullanılan oylamanın sonucunda belirlenen on iki şiir, festivalin final programı olan Şiir Gemisi’nde katılan şairler tarafından açıklanıp, seslendirildi.

12 ŞİİR

TYB tarafından her yıl tekrarlanacak ve geleneksel hale getirilmesi hedeflenen Şiir Günleri kapsamında seçilen 12 şiir TYB İstanbul’un tarihi binasının yıl boyunca duvarlarını süsleyecek.  TYB İstanbul şube Başkanı Hüseyin Öztürk şiiriler açıklanmadan önce yaptığı konuşmada; “Şiir günleri her yıl tekrarlanacak. Seneye son yıllarda yazılmış şiirler arasından yeni seçki ve daha fazla şairin katılımı ile şiir severlerle buluşacağız. ” dedi.  Şiir Günleri Proje  Koordinatörü M. Davut Göksu ise; “Yazı ve edebiyatın lokomotifi şiirdir. Şiire katkı bizim için oldukça önemlidir ve Şiir Günleri ile bu katkılarımız devam edecek.” dedi.

 

İşte Cumhuriyet döneminin en sevilen 12 şiiri:

1.      SEZAİ KARAKOÇ – MONA ROZA

2.      ATTİLA İLHAN – BEN SANA MECBURUM

3.      AHMED ARİF – HASRETİNDEN PRANGALAR ESKİTTİM

4.      NECİP FAZIL KISAKÜREK – KALDIRIMLAR

5.      İSMET ÖZEL – AMENTÜ

6.      TURGUT UYAR – GÖĞE BAKMA DURAĞI

7.      ABDURRAHİM KARAKOÇ – MİHRİBAN

8.      MEHMET AKİF ERSOY – ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNE

9.      SEZAİ KARAKOÇ – SÜRGÜN ÜLKE

10.  YAHYA KEMAL BEYATLI – SESSİZ GEMİ

11.  NECİP FAZIL KISAKÜREK – SAKARYA TÜRKÜSÜ

12.  ERDEM BEYAZIT – SANA, BANA, VATANIMA, ÜLKEMİN İNSANLARINA DAİR

 

İZDİHAM Not:

Bu tür oylamaları sağlıklı bulmuyoruz. Doğru da bulmuyoruz. En iyi ölçüsü farklı olmakla birlikte, şiirlerin yarıştırılması fikrini doğru bulmuyoruz. Üstelik belirli alana sıkıştırılmış tarih aralığından sonra Cumhuriyet Döneminin en iyi şiir ifadesi yanlıştır. Şiir, oylamayla beğenilecek, seçilecek, yarıştırılacak bir alan değildir. Tarih zaten oylarınızın yerine karar verir.

İzdiham'ın 37. sayısında Rainer Maria Rilke'nin vasiyetnamesi Sema Peltek'in çevirisiyle Tükçe'de ilk kez İzdiham'da yayımlanıyor. Müslüm Gürses’i kapağına taşıyan İzdiham Dergi’nin Ekim-Kasım sayısı; Meltem Gülname Kaynar’ın hazırladığı İzdiham Maarif Takvimi’yle başlıyor. Rilke’nin Vasiyetnamesi ilk kez Sema Peltek'in çevirisiyle Türkçe yayımlanırken Gökhan Özcan’ın kendine has bir tarzda yazdığı yazısıyla devam eden bu sayıda Gerard de Merval’in morg kaydına yer veriliyor. Erhan Tuncer köşesinde Yeşilçam Şiirlerinden oluşan bir yazı dizisine başlarken; birbirinden farklı üsluplarıyla dikkat çeken ve bu sayıda yer alan yazarlar: Ali Ayçil, Atakan Yavuz, Berkan Ürgen, Çağatay Hakan Gürkan, Dilek Kartal, Faruk Aksoy, Furkan Güngör, Güray Süngü, Hakan Göksel, İbrahim Varelci, Melda Zirek, Muhammed Güleroğlu, Oğuzhan Bükçüoğlu, Seda Nur Bilici, Talip Kurşun, Tuğba Karademir, Turan Karataş, Yasin Kara. Şiirleriyle: Bülent Parlak, Abdülhamit Güler, yer alırken; öyküleriyle: Arzu Özdemir, Emine Şimşek, Zeynep Kahraman Füzün; masalıyla: Meryem Ermeydan yer alıyor. Filmler ve Replikler köşesini Berat Karataş hazırladı. Etibar Hesenzade Şehriyar'ın biyografisini yazdığı, Arzu Özdemir'in de bir şiirini çevirdiği dergide: Enes Aras, Mercedes Kadir’i; Ferhat Toka, Cahit Zarifoğlu’nu; Özer Turan, Bakunin’i; Yunus Meşe, Kadı Burhanettin’i anlatıyor. Röportajlarda; Beyazıt Bestami dolarla, Hacı Ahmed Eriş oto tamircileriyle, Mustafa Toprak Ahmet Hamdi Tanpınar ile konuştu. izdiham dergisinin 37. sayısına BURADAN ulaşabilirsiniz.    

Bir Cevap Yazın