Mahmut Dilmaç, Bir Avuç Dünya

Sanatımız acılarımızdan daha büyük olmamalı
Ayakları çıplak çocuklar dururken
Dramı sadece tiyatrodan anlıyorsa eğer bir insan
Hayatı hiç yaşamıyor demektir
Midesine zarar veriyorsa açlıktan çıkmış bir çocuk
Ve aç kalmak için takılıyorsa midelere kelepçe
Bu bir dram değil midir?
Değilse boş verin yaşamın canı cehenneme deyip sizde geçin üstünden
Oysa biz kelepçeyi kollara takılırken gördük
Dönerken arkasına bir çocuk

Kerpiç evlerin damlarında çok izledik savaş oyunlarını
Hiç bir kurşun bizi yaralamıyordu beklerken
Şimdi kurşun yaralarımızı sarıyorlar evlerin içlerinde
Duvarlar mı artık çürüdü insanlar mı?
En son babam bana öğretmişti merhameti
Enseme vurduğunda anladım  şefkat diye
Merhamet en keskin kılıçtır saplarken merhamet

Biri dünya nedir diye sorduğunda
Elini çevirip avuç içlerindeki çizgileri karalıyoruz beraber
Kayboluyoruz avuç içlerimizde
Kime adres sorsak hep aynı cevabı  alıyoruz
Burası bir avuç dünya
Kayboluyoruz bize adres soran çocuklardan önce
Bilmiyorum
Kendi avuç içlerimde bile kayboluyorum

Hıçkırıklar içinde
Bir andan iç patlaması yaşadı bir çocuk
Başladı duvarları tokatlamaya
Ağlarken sesinin şiddetinde kaybetmişti kendini
Bir yanılgı değilse kulaklarımı çınlatan
Nedir peki bu
Annemi istiyorum anne anne diye atılan  çığlık
Annesiyle beraber kendini de kaybetmişti
Bunca attıkları çığlıklar acı değilse
Siz söyleyin ne ad konulur buna
Hadi söyleyin neden yutkunursunuz böyle
Acısı olmayan çıldırmaz çıldıramaz
Eğer hâlâ sizi acıtmıyorsa bunca çıldırmak
Başınızı kesin alın koltuk altınıza Yürüyün yalçın  kayalara doğru
Bir uçurum sizi sahiplenecektir elbet

 

 

 

 

Mahmut Dilmaç

İZDİHAM

 

 

 

 

İzdiham'ın 37. sayısında Rainer Maria Rilke'nin vasiyetnamesi Sema Peltek'in çevirisiyle Tükçe'de ilk kez İzdiham'da yayımlanıyor. Müslüm Gürses’i kapağına taşıyan İzdiham Dergi’nin Ekim-Kasım sayısı; Meltem Gülname Kaynar’ın hazırladığı İzdiham Maarif Takvimi’yle başlıyor. Rilke’nin Vasiyetnamesi ilk kez Sema Peltek'in çevirisiyle Türkçe yayımlanırken Gökhan Özcan’ın kendine has bir tarzda yazdığı yazısıyla devam eden bu sayıda Gerard de Merval’in morg kaydına yer veriliyor. Erhan Tuncer köşesinde Yeşilçam Şiirlerinden oluşan bir yazı dizisine başlarken; birbirinden farklı üsluplarıyla dikkat çeken ve bu sayıda yer alan yazarlar: Ali Ayçil, Atakan Yavuz, Berkan Ürgen, Çağatay Hakan Gürkan, Dilek Kartal, Faruk Aksoy, Furkan Güngör, Güray Süngü, Hakan Göksel, İbrahim Varelci, Melda Zirek, Muhammed Güleroğlu, Oğuzhan Bükçüoğlu, Seda Nur Bilici, Talip Kurşun, Tuğba Karademir, Turan Karataş, Yasin Kara. Şiirleriyle: Bülent Parlak, Abdülhamit Güler, yer alırken; öyküleriyle: Arzu Özdemir, Emine Şimşek, Zeynep Kahraman Füzün; masalıyla: Meryem Ermeydan yer alıyor. Filmler ve Replikler köşesini Berat Karataş hazırladı. Etibar Hesenzade Şehriyar'ın biyografisini yazdığı, Arzu Özdemir'in de bir şiirini çevirdiği dergide: Enes Aras, Mercedes Kadir’i; Ferhat Toka, Cahit Zarifoğlu’nu; Özer Turan, Bakunin’i; Yunus Meşe, Kadı Burhanettin’i anlatıyor. Röportajlarda; Beyazıt Bestami dolarla, Hacı Ahmed Eriş oto tamircileriyle, Mustafa Toprak Ahmet Hamdi Tanpınar ile konuştu. izdiham dergisinin 37. sayısına BURADAN ulaşabilirsiniz.    

Bir Cevap Yazın