Keşke Dergisi’nin 9. Sayısı Çıktı

Keşke Dergisi, Ocak-Şubat dönemine ait 9. sayısı ile raflardaki yerini aldı. Yeni sayıda Nurullah Deveci, şair-yazar Nurullah Genç ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Şiir ağırlıklı söyleşide Genç, Nurullah Deveci’nin; şairin ruh dünyasında başlayan şiirin, imge ve anlam dünyasından tezahürüne kadarki süreçlerine dair sorularını yanıtlarken aynı zamanda okuyucuyu şiire dair keyifli bir serüvenin içine çekiyor.
#şiirnedensokakta başlıklı yazısında Cihan Deniz, eleştirel bir üslup ile güncel olan ve şiire zarar veren bir durumu analiz ediyor. Romanın Çünkü’sü Nedir? başlığıyla Ahmet Uygur roman okuma süreçlerinin değişkenliğini sübjektif olarak ele alıyor. Emin Hekimoğlu, Kitap İzlemek başlığında okumayı, beynin çalışma prensibi çerçevesinde çağrışım gücünü öne alarak değerlendiriyor. Sanat Karavanı’ndan Sevil Ateş ise Yalnızlığın Derinliğini Hissetmek başlıklı yazısında yaptığı alıntılarla kadının yalnızlığının farklı boyutlarına değiniyor.

Derginin ilk şiiri Engin Hamamcı’ya ait. Hamamcı’nın Düş Evi başlıklı şiirini Sohrab Sepehri’den Gün Batımına Doğru başlıklı şiir çevirisiyle Okan Alay takip ediyor. Aziz Seylan’ın Dedim ki, Mehmet Hanifi Arslan’ın Seni Düşünmek, Damla Yazar’ın Masal, Oğuzhan Gülcemal’in Sır Denklemi, Selçuk Erat’ın Öyküler: Kestane Ağacı, Hasan Ziya’nın Suskular Kıyısı, Recep Özkan’ın Sıkışma, Sümeyye Çolakoğlu’nun Alaşa, Bahadır Durmuş’un Atı Alan Şiiri Geçti ve Hülya Acet’in Gecenin Ağzı şiirleri dergide yer alan diğer şiirleri oluşturuyor.

Derginin hikâye yazarlarından Elif Sude, Ön Töz başlıklı hikâyesi ile dergideki yerini alıyor. Hikâye, yaşadığı problemlere rağmen sevdiğini zarifçe özleyebilecek ve bekleyebilecek bir kadının iç monologlarını, muhtemel bir senaryo ile göz önüne seriyor. Dergideki bir diğer hikâye ise Küfürbaz Adam. Hikâyenin yazarı Mehmed Hamid, uğradığı haksızlıklar karşısında kendisinde keşfettiği özel yeteneğini istediği gibi kullanamayan bir karakterin yaşadığı olayları farklı bir üslup ile kaleme alıyor. A. Nur Mergen ise Geçmiş başlıklı hikâyesinde insanın kendisi ve geçmişiyle yüzleşmesini psikolojik tespitler ile dikkatlere sunuyor. Derginin son hikâyesi Hakan Yerlikaya’ya ait. Yerlikaya, Bir Ses Bir Nefes başlıklı hikâyesinde bir günü, bir ses ile bir nefes arasındaki bir lahzaya sığdıran farklı üslubu ile okuyucuyu selamlıyor.

Alperen Köseoğlu, kendine has çizgisi, illüstrasyon ve kapak tasarımlarıyla okuyucuyu farklı bir mecraya çekmeye Nurullah Genç’i konu alarak devam ediyor.

İZDİHAM

 

 

İzdiham'ın 37. sayısında Rainer Maria Rilke'nin vasiyetnamesi Sema Peltek'in çevirisiyle Tükçe'de ilk kez İzdiham'da yayımlanıyor. Müslüm Gürses’i kapağına taşıyan İzdiham Dergi’nin Ekim-Kasım sayısı; Meltem Gülname Kaynar’ın hazırladığı İzdiham Maarif Takvimi’yle başlıyor. Rilke’nin Vasiyetnamesi ilk kez Sema Peltek'in çevirisiyle Türkçe yayımlanırken Gökhan Özcan’ın kendine has bir tarzda yazdığı yazısıyla devam eden bu sayıda Gerard de Merval’in morg kaydına yer veriliyor. Erhan Tuncer köşesinde Yeşilçam Şiirlerinden oluşan bir yazı dizisine başlarken; birbirinden farklı üsluplarıyla dikkat çeken ve bu sayıda yer alan yazarlar: Ali Ayçil, Atakan Yavuz, Berkan Ürgen, Çağatay Hakan Gürkan, Dilek Kartal, Faruk Aksoy, Furkan Güngör, Güray Süngü, Hakan Göksel, İbrahim Varelci, Melda Zirek, Muhammed Güleroğlu, Oğuzhan Bükçüoğlu, Seda Nur Bilici, Talip Kurşun, Tuğba Karademir, Turan Karataş, Yasin Kara. Şiirleriyle: Bülent Parlak, Abdülhamit Güler, yer alırken; öyküleriyle: Arzu Özdemir, Emine Şimşek, Zeynep Kahraman Füzün; masalıyla: Meryem Ermeydan yer alıyor. Filmler ve Replikler köşesini Berat Karataş hazırladı. Etibar Hesenzade Şehriyar'ın biyografisini yazdığı, Arzu Özdemir'in de bir şiirini çevirdiği dergide: Enes Aras, Mercedes Kadir’i; Ferhat Toka, Cahit Zarifoğlu’nu; Özer Turan, Bakunin’i; Yunus Meşe, Kadı Burhanettin’i anlatıyor. Röportajlarda; Beyazıt Bestami dolarla, Hacı Ahmed Eriş oto tamircileriyle, Mustafa Toprak Ahmet Hamdi Tanpınar ile konuştu. izdiham dergisinin 37. sayısına BURADAN ulaşabilirsiniz.    

Bir Cevap Yazın